Andre Previn, Daniel Muller-Schott, Anne Sophie Mutter
Mozart: Piano Trios K.548, 542, 502
Kompozytor: Wolfgang Amadeus Mozart
Jak podkreśla Annie Sophie Mutter, projekt ten zawładnął nią kiedy po raz pierwszy zakochała się w muzyce Mozarta, a było to w wieku lat sześciu. Przewijał się, kiedy w wieku dziewięciu lat zadebiutowała z prowincjonalną orkiestrą i zintensyfikował się, kiedy mając 13 lat zagrała "Koncert G-dur" pod batutą Herberta von Karajana. Chociaż w skład projektu wchodzą nagrania, które dokonała wcześniej, jak podkreśla, zarówno ona, jak i jej odbiór Mozarta w ciągu lat się zmieniał. Nie ma to być projekt "definitywny", z ostateczną interpretacją:"Mam nadzieję, ze słuchacze będą pozytywnie zaskoczeni, jednak nagrania te nie mają intencji zastąpić nagrania, które już istnieją. Jest to po prostu celebracja geniuszu Mozarta i głęboki ukłon w jego kierunku. Tria, które wybrała na to nagranie są - bez fałszywej skromności - tymi, które dają skrzypcom największe możliwości wypowiedzenia się. I z tego przywileju korzysta bez wahania.
Nagranie zostało dokonane w dość odległej perspektywie. Dało to instrumentom duży oddech i pozwoliło wyeksponować ich walory dynamiczne bez potrzeby kompresowania co mocniejszych fragmentów. W ogóle, nagranie to przypomina rejestracje z audiofilskich płyt, gdzie nie ma bliskiego omikrofonowania, a raczej chodzi o naturalne przedstawienie instrumentów w ich naturalnej akustyce. Nie będzie więc, może i przyjemnych, ale nie do końca naturalnych, "zbliżeń" na struny czy body, a raczej nieco ciemniejszy i gładszy obraz. Tak naprawdę jednak dzieje się w nim bardzo dużo, jednak aby wydobyć dynamikę drzemiącą w pozornie delikatnych dźwiękach potrzebny będzie system o bardzo dobrej rozdzielczości i bez tendencji do ścieniania dźwięku. |
© Copyright HIGH Fidelity 2006, Created by SLK Studio |