| 
			
 Nagrody to często powód do nieporozumień, niesnasek, a nawet obrazy. Dystrybutorzy często wychodzą bowiem z założenia, że nawet jeśli ‘ja’ nie dostałem, to dlaczego dostał ‘on’. Nasze własne piekło na życzenie. Nagrody to jednak szczególna sposobność położenia akcentów na urządzeniach, które są szczególnie ciekawe, które nawet wśród urządzeń testowanych na naszych łamach wyróżniają się tym CZYMŚ, co powoduje, że siadając i słuchając po kolei swoich płyt wiemy, że to jest krok do przodu, że konkurencja, nawet jeśli ma w ofercie również ciekawe urządzenia, jest nieco z tyłu.  
Dlatego co roku staramy się przybliżyć państwu szereg urządzeń, co do których mamy pewność, że sprawdzą się w wielu systemach. Żadne z nich nie jest magiczną odpowiedzią na wszystkie pytania i rozwiązaniem idealnym - to tylko produkty ludzkich rąk, nie Boskich, pamiętajmy o tym. Prezentują jednak koncepcje, które w wielu przypadkach będą tym, czego szukamy.
Jak co roku, tak i tym razem specjalnym wyróżnieniem uhonorowaliśmy produkty wybitne. Przypomnijmy, że w roku 2006 Nagrodę Główną (wszystkie Nagrody Roku 2006 TUTAJ) otrzymały następujące produkty: 
 
Jak napisałem w uzasadnieniu: „To system marzeń bez ograniczeń cenowych. Po nim długo, długo nic.” Bo chodziło w pewnym sensie o podpowiedzenie, jak można złożyć system jeszcze nie najdroższy, a przecież bez ograniczeń. W tym roku zdecydowaliśmy się na coś podobnego, z jednym wyjątkiem: Arcamem Solo Movie 5.1, który sam w sobie jest systemem. Tym razem główny system kosztuje jednak bardzo, bardzo dużo, a oparty jest znowu na odtwarzaczu z wyjściem lampowym i jedynie wzmocnienie przeszło na tereny półprzewodnikowe.   
			 
Wojciech Pacuła 	 
			  
			  
NAGRODA GŁÓWNA
  
 
  
| 
 
Jadis 
JD1 Mk II/JS1 Mk III 
No. 33 styczeń 2007
 
 
  
To pierwszy odtwarzacz, który postawił poprzeczkę dla źródła cyfrowego tak wysoko. Są oczywiście na rynku inne, w niektórych aspektach lepsze urządzenia, jednak Jadis proponuje całościową, holistyczną koncepcję brzmienia opartego na emocjach i  czymś co wykracza poza technikę reprodukcji. Dlatego jest dla mnie punktem odniesienia.
  
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Grobel Audio  
Kontakt: audio@grobel.com.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
KRELL 
EVO 222 + 402 
No. 43 listopad 2007
 
 
  
Urządzenia Krella są czasem posądzane o zimno i bezduszność. Proszę posłuchać tego wzmacniacza. Z dobrym CD i precyzyjnymi kolumnami. W tym przypadku owa ‘bezduszność’ oznacza znacznie więcej, bo brak ingerencji w sygnał, a ‘zimno’ w jego wykonaniu to znakomita, otwarta góra. Krell jest też mistrzem basu. Nie chodzi w nim już tylko o kontrolę – to przyjmujemy jako oczywistość, a o absolutną wolność od ograniczeń, o wyzwolenie nas od myśli o tym zakresie. Rzutuje to na resztę pasma – środek jest mianowicie zarówno krystalicznie czysty, jak i niesamowicie nasycony. No i rozdzielczość: wybitna. To jeden z niewielu wzmacniaczy tranzystorowych, które grają pod tym względem jak lampowa czołówka.  
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Klan 
Kontakt: aklan@audioklan.com.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Harpia Acoustics 
DOBERMANN (new) 
No. 41 wrzesień 2007
 
 
  
To kolumny, które ustanawiają w precyzji, szybkości brzmienia trudną do przeskoczenia poprzeczkę. Dopiero niektóre kolumny z okolic 60 000 – 70 000 zł potrafią coś takiego. Przez cały rok był to punkt odniesienia Redakcji. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Harpia Acoustics  
Kontakt: harpia@harpiaacoustics.com
  
 | 
 
 
  
| 
 
RCM AUDIO 
PRELUDE SENSOR IC 
No. 43 listopad 2007
 
 
  
Niedrogi i znakomity. Dwa słowa i wszystko jasne. Katowickiej firmie udało się coś nieprawdopodobnie trudnego – przygotowała półprzewodnikowy, oparty na układach scalonych przedwzmacniacz, który jest piekielnie dokładny, ale i niesamowicie nasycony. No i ten bas- wszystkie preampy lampowe mogą o czymś takim – kontroli i barwie – jedynie pomarzyć. Sprzęt został zakupiony do Redakcji. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: RCM 
Kontakt: rcm@rcm.com.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Luxman 
M-800A 
No. 43 listopad 2007
 
 
  
Niespodziewane odrodzenie jednej z legend hi-endu, japońskiej firmy Luxman przyszedł chyba w dobrym momencie – to przecież czas, w którym wiele się dzieje w świecie audio. Ta potężna, pracująca w klasie A końcówka brzmi jak połączenie wzmacniacza tranzystorowego – precyzja, kontur, rozdzielczość oraz lampowego – wypełnienie, barwa, głębia. Można oczywiście lepiej, jednak trzeba będzie za to zapłacić trzy, czterokrotnie więcej. Fantastycznie wykonany przez lata będzie cieszył obecnością. Również nas – testowany egzemplarz został zakupiony przez Redakcję jako sprzęt odniesienia. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Sound City 
Kontakt: poczta@luxman.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Nexton 
M-100 
No. 42 październik 2007
 
 
  
To absolutna niespodzianka – polski monitor, wykonany w całości, włącznie z przetwornikami w kraju, który gra jak rasowy głośnik, bez kompleksów związanych z ceną, krajem pochodzenia, czy kursem warszawskiej Giełdy. No i to wykonanie – mniam! 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Nexton 
Kontakt: info@nexton.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Arcam 
SOLO MOVIE 5.1 
No. 41 wrzesień 2007
 
 
  
Nie ma za bardzo o czym mówić, bo to coś, co powinien mieć każdy, kogo denerwują kilometry kabli i paczki w kinie domowym – niezależnie czy to ma być pierwszy system, czy dodatkowy. Solo Movie to przede wszystkim bardzo dobry odtwarzacz płyt audio (wszelakich formatów – CD, DVD-Audio i SACD) i świetny wzmacniacz. Ciepły, nasycony dźwięk z prawdziwym kopem, to częściowo zaleta klasycznych, liniowych wzmacniaczy. No, a obraz – marzenie: to przykład na to, że z klasycznych płyt DVD można wycisnąć jeszcze naprawdę wiele. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Center 
Kontakt: audiocenter@audiocenter.pl 
  
 | 
 
 
  
KATEGORIE
  
WZMACNIACZ ZINTEGROWANY
  
| 
 
BAT 
VK-300X Tube 
No. 36 kwiecień 2007
 
 
  
Balanced Audio Technology nie proponuje jakiś przełomowych rozwiązań, technologii, a po prostu dopracowuje to, na czym zna się najlepiej. Połączenie lamp w przedwzmacniaczu i tranzystorów w końcówce to klasyczny układ. W rękach ludzi z BAT-a otrzymuje to jednak specjalny szlif, podkreślany perfekcyjną budową, świetnym projektem plastycznym oraz czymś nadatkowym, co powoduje, że wiemy, za co płacimy. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Voice 
Kontakt: office@voice.com.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
BLADELIUS 
Thor Mk II 
No. 40 sierpień 2007
 
 
  
Mike Bladelius odpowiedzialny jest za ekspolozję skandynawskiego audio. Projektując m.in. dla Primare, nie zapomniał o firmie noszącej jego nazwisko. Wzmacniacz Thor Mk II to minimalistyczna, przemyślana konstrukcja o chłodnym spojrzeniu (wygląd) i ciepłym sercu (dźwięk). Raz usłyszany i polubiany, będzie wyznaczał dalszą ścieżkę osobistego rozwoju. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Arspo Audio 
Kontakt: arspo@arspoaudio.lodz.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Cary  
CAD-300-SEI 
No. 37 kwiecień 2007
 
 
  
Nie wiem, czy lepiej napisać, że to fantastyczny wzmacniacz zintegrowany na lampach 300B, czy jeden z najlepszych wzmacniaczy słuchawkowych, jakie słyszałem. Obydwa stwierdzenia są bowiem prawdziwe i równoważne. Tak więc, niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, drugie urządzenie „wewnątrz” dostaniemy za darmo. Warto jedynie prędzej czy później zmienić lampy na coś lepszego. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio System  
Kontakt: kontakt@audiosystem.com.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Cyrus 
8 vs2 + PSX-R 
No. 40 sierpień 2007
 
 
  
Cyrus to brytyjski klasyk, który w pewnym momencie postanowił uciec do przodu i postawił na nowoczesność. Montaż SMD, zunifikowana, genialna w swojej prostocie obudowa i możliwość niemal nieograniczonego apgrejdu. I budowa w całości w UK. To elementy, które jednak dla dźwięku stanowią zaledwie ornament. Nasycone, pełne pasji granie, które nijak nie przystaje do gabarytów tego „pudełka na buty”. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Intrada  
Kontakt: info@intrada.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
LUXMAN 
L-505f 
No. 40 sierpień 2007
 
 
  
Luxman to nie tylko majestatyczne produkty z topu, a także znacznie tańsze, bardzo ładnie wykonane produkty, jak ten wzmacniacz zintegrowany. Najlepiej jego dźwięk opisuje zdanie z recenzji: „Oto bowiem [mamy] pełne, niesłychanie koherentne, treściwe brzmienie, uzyskane dzięki wrażeniu, że dźwięk jest skupiony na samym sobie, że to kolejny stopień w medytacji zen.” Trzeba posłuchać. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Sound City  
Kontakt: poczta@luxman.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Rotel 
RA-05 
No. 40 sierpień 2007
 
 
  
Nie dało się przejść obojętnie obok nowej, budżetowej propozycji tego producenta. Od lat Rotel dostarcza kompetentnie brzmiące, miłe w słuchaniu urządzenia. Tym razem doszła jednak do tego „akuratność”, coś, czym wcześniej rywale mogli się popisywać do woli, a w czym Rotel nie podejmował walki. Z RA-05 jest inaczej, ponieważ możemy od niego wymagać i jednego i drugiego. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Klan 
Kontakt: aklan@audioklan.com.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Xindak 
XA6200 
No. 37 maj 2007
 
 
  
Urządzenia z Chin mają reputację tanich i dobrze zbudowanych. Model XA6200 tani nie jest, jednak zbudowany – a i owszem. To świetnie grające, dynamiczne, precyzyjne urządzenie, które nawiązuje równorzędną walkę z europejską konkurencją. Którą zresztą pod względem budowy zostawia w tyle.  
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Polpak Poland  
Kontakt: biuro@polpak.com.pl
  
 | 
 
 
  
PRZEDWZMACNIACZ
  
| 
 
Pink Faun 
FETTLE 
No. 37 maj 2007
 
 
  
Przybysz z Holandii to harcorowe spojrzenie na audio, ponieważ korzysta z najprostszych metod, chociaż za pomocą drogich narzędzi, takich jak kondensatory, oporniki, tranzystory typu NOS. Genialny jako przedwzmacniacz gramofonowy stawia swoją dwupudełkową obudową oraz akumulatorowym zasilaniem przede wszystkim na coś, co niektórzy nazywają „muzykalnością”, a inni po prostu świetnym graniem. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Pink Faun 
Kontakt: Info@PinkFaun.com
  
 | 
 
 
  
WZMACNIACZ MOCY
  
| 
 
Accuphase 
A-45 
No. 35 marzec 2007
 
 
  
Precyzja, wykop, dynamika – to krótka charakterystyka tego wzmacniacza. A przecież A-45 pracuje w klasie A. Znakomity, stosunkowo niedrogi produkt, który zachowuje strukturę brzmienia oryginału bez poświęcania ataku. Jedyne, czego bezwzględnie się domaga, to naprawdę dobrego przedwzmacniacza. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Nautilus Hi-End 
Kontakt: nautilus@nautilus.net.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Rogue Audio 
M-150 
No. 36 kwiecień 2007
 
 
  
Amerykanie mają fantazję – to wiadomo. Mają jednak we krwi walkę. Tak jak Rogue Audio. Kiedy wszyscy gremialnie przenosili produkcję do Chin, albo przechodzili na podzespoły tam przygotowywane, RA zacisnęła pasa, przeprojektowała swoje urządzenia i zaproponowała je w cenach, które są dla Chińczyków nie do przeskoczenia. A wszystko ‘made in USA”. M-150 to jednak duża, solidna końcówka mocy, która mało nie kosztuje. Warto jednak zobaczyć, co mają do powiedzenia Amerykanie, bo najwyraźniej znają się na rzeczy. I na muzyce. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Arspo Audio 
Kontakt: arspo@arspoaudio.lodz.pl 
  
 | 
 
 
  
ODTWARZACZ CYFROWY
  
| 
 
Arcam 
FMJ CD36T 
No styczeń 2007
 
 
  
To jeden z kilku „żelaznych” producentów z Wysp Brytyjskich. Każdy jego produkt jest co najmniej udany, a część jest wybitna. Jak ten, najdroższy w ofercie, a wciąż śmiesznie niedoszacowany, odtwarzacz CD. Mięsisty, kontrolowany bas, plastyczna średnica i płynność czynią z niego kompana zarówno na długie zimowe wieczory, jak i na namiętne, parne, letnie noce. Proszę tylko zapewnić mu dobrane towarzystwo, ponieważ w innym będzie się marnował.
  
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Center 
Kontakt: audiocenter@audiocenter.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Denon 
DCD-CX3 
No. 38 czerwiec 2007
 
 
  
Maleństwo zbudowane, jak szwajcarski zegarek. Pomyślany jako część mini-systemu, ten odtwarzacz SACD gra jak rasowe, audiofilskie bydle. Należy omijać jasne systemy, jednak np. ze wzmacniaczami lampowymi pokaże pazurek. I ciężka, odlewaną szufladę. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Horn Distribution 
Kontakt: horn@horn.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
E-Sound 
CD-E5 
East West Audio Edition 
No. 33 maj 2007
 
 
  
East West Audio to holenderski dystrybutor, zajmujący się m.in. polskimi produktami. Ron, człowiek stojący za tą firmą, jest jednak również melomanem, audiofilem. Przygotował więc na bazie nagrodzonego przez nas w zeszłym roku chińskiego odtwarzacza CD-E5 własną jego wersję, z całkowicie nowym stopniem wyjściowym. Analogowy, nasycony dźwięk,, z nieco kontrowersyjnym basem. I znakomita budowa, w której uwagę zwraca okablowanie sieciowe polskiej firmy Audionova – zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. 
  
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: East West Audio Shop 
Kontakt: info@eastwestaudioshop.nl
  
 | 
 
 
  
| 
 
LINN 
AKURATE CD 
No. 43 listopad 2007
 
 
  
To jeden z niewielu odtwarzaczy wieloformatowych, który świetnie gra w każdym z możliwych formatów. Ciepłe, organiczne brzmienie o dużej kulturze to najważniejsze cechy charakterystyczne. Bardzo ładne wypłynięcie z platformy Compact Disc na szersze wody. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: LINN Polska 
Kontakt: info@linnpolska.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Marantz 
CD5001 
No. 39 lipiec 2007
 
 
  
Niedrogi, nawet bardzo niedrogi, świetnie brzmiący, odtwarzacz od japońskiego specjalisty. Można by powiedzieć, że to żadna niespodzianka. A jednak – tyle lat w branży, zmiany modeli, linii, a tu wciąż i na nowo Marantz jest w stanie zaproponować coś, co konkurencja w kolejnym roku będzie się starała zdyskontować. Często bez powodzenia. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Klan 
Kontakt: aklan@audioklan.com.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Nagra  
CD-P 
No. 43 listopad 2007
 
 
  
Pojawienie się pierwszego w historii firmy odtwarzacza CD dokładnie w 25 lat wprowadzenia na rynek tego formatu może się wydawać głupotą lub co najwyżej ekstrawagancją. Chyba, że... że to jest Nagra. Korzystając z doświadczeń z oferowanymi przez siebie cyfrowych rejestratorów taśmowych i studyjnych przetworników, zamawiając u Carla Zeissa soczewki, u Philipsa topowy napęd i przygotowując własny przedwzmacniacz zaproponowała jeden z atrakcyjniejszych bibelotów naszej branży – niewielki i wykonany z prawdziwie szwajcarską solidnością będzie dla właściciela powodem do dumy. Także za czterdzieści lat. 
 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Intrada  
Kontakt: info@intrada.pl 
  
 | 
 
 
  
PRZETWORNIK D/A
  
| 
 
Casea 
CEPHEUS 
No. 37 maj 2007
 
 
  
Ten czeski przetwornik to przykład na to, jak solidna inżynieria podparta zmysłem muzycznym tworzą całość. I to za naprawdę nieduże pieniądze. A kiedy wyposażymy w odpowiedni moduł wyjściowy odtwarzacz wieloformatowy, będziemy mogli cieszyć się także dźwiękiem wysokiej rozdzielczości aż do 192 kHz i 24 bitów! Brawo! 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Casea 
Kontakt: polski@casea.eu
  
 | 
 
 
  
| 
 
Manley 
WAVE 
No. 36 kwiecień 2007
 
 
  
Eva Manley to niespokojny duch, ale jednocześnie idealny manager. Potrafi zainspirować swoich inżynierów jak nikt inny. Stąd pomysły na produkty pokroju Wave – przetwornika D/A ze zintegrowanym, lampowym przedwzmacniaczem. Bez cienia technicznego grania, zawsze z ciałem i duszą, stawiając na pierwszym miejscu emocje, urządzenie to potwierdza, że w cyfrowym formacie Compact Disc da się jeszcze wiele zrobić. A że przy tym dostajemy żar lamp? No cóż – taki mały prezent od Eve... 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Moje Audio 
Kontakt: biuro@mojeaudio.pl 
  
 | 
 
 
  
KOLUMNY PODSTAWKOWE
  
| 
 
A.D.A.M. 
HM2  
No. 35 marzec 2007
 
 
  
Głośniki wysokotonowe to oddzielna sfera sztuki głośnikowej. W kolumnach A.D.A.M. znajdziemy jedną z ciekawszych wariacji na ten temat, głośnik A.R.T. (Accelerated Ribbon Technology). Zapewnia on słodkie, otwarte wysokie tony bez cienia kompresji. Doskonale spisuje się także partnerujący mu głośnik Etona, zapewniający mocne uderzenie i dynamikę. Naprawdę warte grzechu, nawet jeśli nie gustujemy w egzotycznych pięknościach. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Tech 
Kontakt: sale@audiotechpro.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
AUDIOWAVE 
141 SE 
No. 41 wrzesień 2007
 
 
  
Audiovawe to firma, która od wielu lat proponuje kolumny o niezwykłych, wykonanych z drewna obudowach. Drewno przywołuje na myśl ciepło. Pomimo to zdecydowano się zestawić je z „zimnym” poblaskiem metalowych membran. I bingo – precyzyjny, rozdzielczy dźwięk bez cienia chłodu, za to z głębokim, jak na tę wielkość basem, i bogatymi harmonicznymi. Jakby powiedział barokowy mistrz pióra – palący lód... 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audiowave 
Kontakt : 601 285 230
  
 | 
 
 
  
| 
 
B&W Bowers&Wilkins 
686 
No. 42 październik 2007
 
 
  
Bowers to chyba najważniejszy w tej chwili gracz wśród producentów kolumn na polu domowego audio. Jak pokazał w topowych modelach z diamentowymi głośnikami, potrafi powrócić do korzeni (zwrotnice 1. rzędu) i uczynić z tego pożytek. Jak zwykle największym wyzwaniem są jednak tanie kolumny. Tutaj jednak również Brytyjczycy brylują. Przeznaczony właściwie do systemów kina domowego jako głośnik surround, model 686 pokazuje, że da się, jeśli chce się – z małej paczki duży dźwięk i to z szeroką gamą wzmacniaczy. A na deser bardzo dobry projekt plastyczny. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Klan 
Kontakt: aklan@audioklan.com.pl
  
 | 
 
 
  
KOLUMNY WOLNOSTOJĄCE
  
| 
 
ACUHORN 
ROSSO SUPERIORE 175 
No. 37 maj 2007
 
 
  
To nie są zwykłe kolumny. To nie jest nawet zwykły produkt. Genialnie wykonany, z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół, będzie stanowił ozdobę każdego wnętrza. Niebanalne przetworniki szerokopasmowe i świetnie dobrana tuba pozwalają na uzyskanie świeżego, pozbawionego wewnętrznych tarć dźwięku. To kolumna, która – jeśli to „nasz” dźwięk – może pozostać u nas na zawsze. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Acuhorn 
Kontakt: info@acuhorn.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Audio Academy 
PHOEBE II 
No. 35 marzec 2007
 
 
  
Polskie firmy są wyjątkowo aktywne jeśli chodzi o produkcję kolumn. I do tego dobrze im to wychodzi. Zawsze jednak skonstruowanie dobrego głośnika za niewielkie pieniądze to wyzwanie. Audio Academy ma na tym polu duże doświadczenie, nic więc dziwnego, że Phoebe II są niezwykle udane. Ładnie grają z szeroką gamą wzmacniaczy, z wyrównanym balansem tonalnym, ładnym wykończeniem – czegóż trzeba więcej? 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Audio Academy 
Kontakt: audio@audioacademy.com.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Celestion 
F28 
No. 38 czerwiec 2007
 
 
  
Celestion to jedna z najstarszych, działających firm produkujących kolumny. Od wielu lat skupia się na niewysokich przedziałach cenowych. Dzięki połączeniu doświadczenia i możliwości produkcyjnych, seria F konkuruje cenowo z wszystkimi chińskimi produktami ‘no name’, a jest znacząco lepsza. F28 to znakomity głośnik – niedrogi, dokładny, z krótkim basem i dokładną górą.  
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: KEF Poland 
Kontakt: grzegorz.wyka@gpaeu.com 
  
 | 
 
 
  
| 
 
ERYK S. CONCEPT 
KETSUS 
No. 44 grudzień 2007
 
 
  
Koncepcja przetworników szerokopasmowych nie jest nowa. Model Ketsus przynosi jednak jej modyfikację – dwa szerokopasmowce są od dołu i od góry wspomagane klasycznymi głośnikami. Daje to gładki, płynny, nieco „miękki” dźwięk o znakomitej dynamice. A przecież dla wielu najważniejszy będzie genialny projekt plastyczny i znakomite wykonanie. W całości polski, w całości przemyślany, absolutnie skończony produkt. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Eryk S. Concept 
Kontakt: eryk@eryksc.com 
  
 | 
 
 
  
| 
 
KEF  
REFERENCE 203/2 
No. 44 grudzień 2007
 
 
  
To ostatnie słowo KEF-a w dziedzinie produkcji systemów głośnikowych – zarówno pod względem wykonania, jak i grania. Przepiekny design, z naturalnymi fornirami, lakierami, odlewami i przede wszystkim najnowszą generacją systemu Uni-Q, opracowaną dla kosztujących 100 000 euro Muonów. W tej chwili ‘Reference’ dla tej firmy oznacza zarówno znakomite pomiary, jak i wrażenia odsłuchowe. Pamiętając jednak, że to właśnie KEF produkował najbardziej udaną licencję głośników LS3/5a BBC, nie ma się czemu dziwić. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: KEF Poland 
Kontakt: grzegorz.wyka@gpaeu.com
  
 | 
 
 
  
| 
 
MAGNEPAN 
MG1.6/QR 
No. 43, listopad 2007
 
 
  
Te planarne kolumny potrafią wykreować fantastyczny, duży dźwięk – absolutnie bez ostrości i jasności. Rzadko się zdarza, żeby kolumny rysowały tak duży wolumen dźwięku, a w tej cenie – nigdy. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Neel Audio 
Kontakt: info@nell-audio.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Pro-Tonsil 
SIESTA 
No. 39 lipiec 2007
 
 
  
Ci, którzy wieszczyli Tonsilowi smutny koniec zapewne nie wiedzą co myśleć. Podpowiem – pogłoski o jego śmierci były mocno przesadzone. Pod marką Pro-Tonsil dostajemy bowiem nową falę znakomicie wykonanych, świetnie grających, niedrogich produktów, do jakich nas ten producent przyzwyczaił. A wśród nich Siesty – dynamiczny, klarowny głośnik, z bardzo dobrze rysowanym basem.  
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Pro-Tonsil 
Kontakt: info@protonsil.pl
  
 | 
 
 
  
SŁUCHAWKI
  
| 
 
ZEN 
AURVANA 
No. 38 czerwiec 2007
 
 
  
Tego nikt się nie spodziewał – specjalista od kart dźwiękowych komputerów osobistych przygotował słuchawki, które deklasują uznaną konkurencję. Znakomicie wykonane – po prostu ładne – grają tak, jak dwukrotnie droższe modele innych producentów. A to, podobno, zaledwie pierwszy krok...
 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Creative
  
 | 
 
 
  
ANALOG
  
| 
 
Denon 
DL-103 
No. 34 luty 2007
 
 
  
Klasyk. Żadne pieniądze, a dźwięk dojrzały i wyrafinowany. Po prostu klasyk.
  
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Horn 
Kontakt: horn@horn.pl 
  
 | 
 
 
  
| 
 
Primare 
R20 
No. 39 lipiec 2007
 
 
  
Primare znany był przede wszystkim ze swoich wzmacniaczy i odtwarzaczy CD. Wprowadzenie do sprzedaży przedwzmacniacza gramofonowego wydawało się jedynie pewnym domknięciem oferty, a R20 dodatkiem. Tak jednak nie jest. Primare przygotował bowiem przedwzmacniacz gramofonowy tak, jakby robił to od lat, jakby był winylowym specjalistą. Świetnie zbudowany, bardzo ładnie grający produkt. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Voice 
Kontakt: office@voice.com.pl  
  
 | 
 
 
  
| 
 
AudioNemesis 
PH-1 
No. 34 luty 2007
 
 
  
Włoska firma Audionemesis przygotowała po DC-1 kolejną perełkę. To wprawdzie tylko preamp MM, ale o ultra-niskich szumach i z wypełnionym, gładkim, wciągającym dźwięku. Przy dobrej wkładce MC HO otrzymamy wyjątkowy spektakl muzyczny. 
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Voxal 
Kontakt: voxal@voxal.pl
  
 | 
 
 
  
| 
 
Transrotor  
Fat Bob S 
No. 38 czerwiec 2007
 
 
  
Transrotor do niedawna był jednym z „wielkich nieobecnych” polskiej sceny winylowej. Na szczęście to już przeszłość. Jak pokazuje, nawet za – jak na hi-end – nieduże pieniądze, możemy otrzymać świetnie wykonany, zbudowany z dbałością o każdy detal produkt. Dźwięk Fat Boba jest pełny, ciepły, po prostu analogowy.  
 
Oryginalny test TUTAJ 
Dystrybucja: Nautilus Hi-End 
Kontakt: nautilus@nautilus.net.pl
  
 | 
 
 
  
PŁYTY
  
| 
 
 
- DEPECHE MODE NA WINYLU -
 
LIMITED EDITION 
 
Speak&Spell 
Abroken Frame 
Construction Time Again 
Some Great Reward 
Black Celebration 
Music For The Masses 
Violator 
Songs of Faith and Devotion
  
Recenzja TUTAJ 
Data wydania: 03-04.2007 
Format: 180 g LP
 
 
  
 - Milt Jackson Sextet
 
Invitation 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Riverside/Mobile Fidelity, UDSACD 2031 
Szczegóły: Original Master Recording; Special Limited edition 1828/2500 
Data wydania: 1.09.07 
Format: SACDst/CD 
 
  
 - LARS DANIELSSON & LESZEK MOŻDŻER
 
PASODOBLE 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: ACT, ACT 9458-2 
Data wydania: 30.04.2007 
Format: CD 
 
  
 - THE BASSFACE SWING TRIO
 
PLAYS GERSHWIN  
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Stockfisch, SFR 357.8045.1 
Data wydania: 16.03.2007 
Format: Direct-To-Disc 180 g LP + SACD/CD 
 
  
 - EDMUNDO ROSS AND HIS ORCHESTRA
 
ROS ON BRODWAY 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Decca (SKL 4004)/First Impression Music, LIM XR24 017 
Data wydania (oryginalnie/remaster): 1958/2007 
Format: XRCD24 
Seria: Lasting Impression Music/Decca Limited Edition 
 
  
 - ALBÉNIZ-FRÜHBECK DE BURGOS
 
SUITE ESPAŃOLA 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Decca Music Group Limited (SXL 6355)/First Impression Music, FIM XR24 068 
Data wydania (oryginalne/remaster): 1969/2006 
Format: XRCD24 
 
  
 - FIVE SONGBIRDS. A REFERENCE COLLECTION OF FEMALE VOCALISTS
  
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: First Impression Music, FIM048 VD 
Data wydania (oryginalne/remaster): różne/2005 
Format: HDCD24  
Szczegóły: “Vinyl CD”
 
 
  
 - SOUND SYSTEM – za całokształt
 
 
Recenzja TUTAJ
 
 
  
 - HEINRICH IGNAZ FRANZ BIBER
 
THE ROSARY SONATAS 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Harmonia Mundi USA, HMU 907321.22 
Data wydania: 12.10.2004 
Format: 2 x CD 
 
  
 - FREEMAN-ATTWOOD / PIENAAR
 
LA TROMPETTE RETROUVÉE 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: LINN Records CKD 294 
Data wydania: 12.02.2007 
Format: SACDmch/SACDst/HDCD 
 
  
 - THE BEATLES
 
LOVE 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: Apple/Parlphone/EMI 3 80789 2 
Data wydania: 20.11.2006 
Format: DVD-Audio/CD (PCM stereo, PCM 5.1 24/96, DTS 5.1, Dolby Digital 5.1) 
 
  
 - DIETRICH BUXTEHUDE 
 
COMPLETE ORGAN WORKS/Sämtliche Orgelwerke 
 
Recenzja TUTAJ 
Wydawca: MDG, MDG 314 1438-2 
Data wydania: 5.02.2007 
Format: 7 x CD 
 
  
 - J. S. BACH
 
ALIO MODO 
Passacaglia & other keyboard works transcribe for violins 
 
Recenzja TUTAJ 
Data wydania: 2005 
Wydawca: Harmonia Mundi USA, HMU 907395 
Format: CD 
 
  
 - BERT KAEMPFERT
 
BERT KAEMPFERT FROM THE ORIGINAL MASTERTAPES – FOUR HITS ON 45 
 
Recenzja TUTAJ 
Data wydania: 2004 
Wydawca: image hifi, image hifi LP007 
Format: 180 g, 45 rpm LP
 
  
   | 
 
 
  
		  
			  
 			  
			  
			POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ 
			
  
 		   |