28 Luty 2019

„HIGH FIDELITY” No. 179 – PODGLĄD

MAGAZYN HI-FI/HIGH-END

Źródło: "HIGH FIDELITY"

Już jutro do sieci trafi nowy numer „High Fidelity”. Czytelnicy działu „News” naszego magazynu mogą jednak już teraz zapoznać się z krótkimi zapowiedziami atrakcji, które znalazły się w 179. numerze miesięcznika.

 

ROZMOWA: KARL-HEINZ FINK

KARL-HEINZ FINK jest obecnie właścicielem dwóch firm: Fink Audio-Consulting oraz FinkTeam. W ramach tej pierwszej realizuje zlecenia zewnętrznych firm, projektując dla nich kolumny głośnikowe. Ta druga powstała po to, aby zaprezentować światu jego topowe konstrukcje pod własną marką. Z Karl-Heinzem Finkiem rozmawiamy w połowie lutego w siedzibie „High Fidelity”, przy okazji testu jego najnowszych kolumn, modelu BORG.

 

Acoustic Revive ABSOLUTE

ABSOLUTE jest topową serią kabli japońskiej firmy Acoustic Revive. Znajdują się w niej obecnie trzy produkty: interkonekt analogowy (RCA i XLR), listwa zasilająca AC oraz kabel zasilający AC. Testujemy ten ostatni, model Absolute-Power Cord. System Acoustic Revive Absolute Power dostał nagrodę GOLD Fingerprint

 

Finkteam BORG

BORG to kolumny niemieckiej firmy FINKTEAM. Ich pomysłodawcą i projektantem jest Karl-Heinz Fink, człowiek w branży audio znany i niezwykle w niej szanowany. Do niedawna stał jednak w cieniu, projektując kolumny dla wielu znanych marek. Dzięki pomocy polskiego dystrybutora, firmy RCM, specjalnie dla państwa, Karl-Heinz przyjechał do redakcji „High Fidelity”, aby posłuchać naszego systemu i tego, jak w nim sprawują się jego nowe kolumny.

 

JBL MODEL 4306

Niewiele jest takich firm, jak amerykański JBL. Powstała w 1946 roku, początkowo pod nazwą Lansing Sound, Incorporated, z inicjatywy amerykańskiego inżyniera, wynalazcy i innowatora, człowieka, który wprowadził dźwięk do amerykańskich kin, Jamesa Bullougha Lansinga (1902–1949); to od jego inicjałów utworzono nazwę JBL.

To kolumna, która nie ma swojego bezpośredniego poprzednika, chyba żeby za taki przyjąć pierwszy monitor z 1962 roku. Jak mówiłem, wiele łączy go z wielkimi – dosłownie i w przenośni – poprzednikami. Ale nie wszystko. Podstawowa różnica polega na tym, że to niewielkie głośniczki, (mierzące 460 x 278 x 300) mimo że zastosowano w nich spory głośnik nisko-średniotonowy. Po raz pierwszy, o ile mnie pamięć nie myli, w tak małej konstrukcji zastosowano charakterystyczną dla dużych – dosłownie i w przenośni – modeli tej firmy tubę.

 

Pylon Audio OPAL

Warto również dodać, że w skład marcowego wydania „HF” wejdzie również test kolumn głośnikowych Opal firmy Pylon Audio; bardzo miło jest nam poinformować, że testujemy jeszcze przed oficjalną premierą.



Więcej o...
„HIGH FIDELITY”

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer