pl | en

No. 151 Listopad 2016

JUŻ NIEDŁUGO AUDIO VIDEO SHOW 2016
CZYLI: TRZY RAZY „HIGH FIDELITY” (i nie tylko)


Termin: 4-6.11.2016
Miejsce: PGE Stadion Narodowy, Radisson Blu Sobieski i Golden Tulip.
Organizator: ADAM MOKRZYCKI SERVICES

audioshow.pl

Godziny otwarcia:
Piątek 04.11.2016: 14.00 - 20.00
Sobota 05.11.2016: 10.00 - 20.00
Niedziela 06.11.2016: 10.00 - 18.00


PO PIERWSZE: „HIGH FIDELITY”

aledwie miesiąc temu, bo w październiku, magazyn „High Fidelity” miał 150. wydanie. Wydawany od 2004 roku jest najstarszym polskim pismem internetowym i jednym z najstarszych tego typu pism na świecie. Jest również jednym z najlepiej rozpoznawanych tytułów w kraju i za granicą. Współpracują z nami największe pisma tego typu: EnjoyTheMusic.com, Positive-Feedback.com oraz hifistatement.net.

Jako wieloletni partner medialny wystawy Audio Show – teraz Audio Video Show – w czasie każdej jej edycji proponujemy kilka niecodziennych wydarzeń, mających na celu edukację i rozrywkę. W tym roku mamy dla odwiedzającym trzy rzeczy.

Pierwsza to, już tradycyjnie, drukowana wersja naszego testu z listopadowej okładki. Tym razem prezentujemy wyjątkowy odtwarzacz Compact Disc, przygotowany niedawno przez niemiecką firmę Audionet model Planck. Jak się okazuje format ten może zapewnić absolutnie high-endowy dźwięk. Nawet w porównaniu z plikami wysokiej rozdzielczości pokazuje, że jeśli coś jest dopracowane i właściwie wykonane, to efekty są zadziwiające. Test otrzymaliście państwo razem z katalogiem wystawy, proszę go traktować jako pamiątkę.

Pobierz w PDF

Drugie działanie to wynik naszej współpracy z najbardziej rozchwytywanym obecnie polskim masteringowcem, posiadaczem statuetki Grammy, człowiekiem, który remasteruje katalog Polish Jazz, Jackiem Gawłowskim. Będzie to spotkanie w ramach Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, w czasie którego Jacek opowie o kulisach swojej pracy i zaprezentuje pliki wysokiej rozdzielczości nagrań, które znamy jedynie z płyt CD. Poruszy również temat związku świata audio profesjonalnego i konsumenckiego i spróbuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego istnieje między nimi tak głęboki podział. Spotkanie jest możliwe dzięki firmie Ayon Audio oraz jej polskiemu dystrybutorowi, firmie Nautilus. Ze strony Ayona pomagał nam będzie Gerhard Hirt, jej właściciel, który pokaże przy okazji najnowsze produkty – odtwarzacz plików S-10 oraz odtwarzacz SACD CD-35, o którym piszemy w tym wydaniu „High Fidelity” (KTS #105).


Odtwarzacz plików Ayon Audio S-10 jest bezpośrednim następcą najpopularniejszego streamera Ayona, modelu S-3. Austriacy zastosowali tu najnowszą platformę streamingową SDK 820 z oferty StreamUnlimited, z której korzystać będzie ponad 85 % producentów high-endowych streamerów. Co ciekawe, modułowa konstrukcja S-10ki umożliwia zamówienie jej w kilku konfiguracjach oraz wyjątkowo łatwy upgrade. Wśród dostępnych opcji m. in. integracja z serwisem Tidal oraz gotowość do współpracy z platformą Roon.

I wreszcie rozrywka – konkurs przygotowany razem z firmą Pylon Audio. Jak można było przeczytać w październikowym wydaniu magazynu, do wygrania będzie specjalna wersja kolumn Pylon Audio Emerald „Touched by High Fidelity” o wartości 8000 zł. W konkursie może wziąć udział każdy, kto w czasie wystawy Audio Video Show znajdą rozmieszczone w różnych miejscach i hotelach banery i plakaty z okładkami „High Fidelity” z 2016 roku (12 sztuk). Wystarczy zrobić sobie z nimi zdjęcia i nadesłać je na adres konkurs@highfidelity.pl. Wszystkie szczegóły na łamach magazynu. Podpowiadając powiedzmy, że okładki można będzie znaleźć na stanowiskach firm, które dystrybuują lub produkują urządzenia widoczne na okładkach. A już 16 listopada znajdziecie na naszych łamach sprawozdanie z wystawy.

Dodajmy też, że „High Fidelity” jest w tym roku wyłącznym patronem części noszącej nazwę Strefa Winyla. To miejsce, gdzie można kupić płyty, głównie winylowe. Uczestnikom konkursu podpowiem, że znajdą tam jedną z okładek…

PO DRUGIE: LICZBY

Rok temu piątek był trochę taki, powiedzmy, „niepełnowartościowy”, ponieważ wystawa była otwarta w godzinach od 16.00 do 20.00, więc dla zwiedzających były tylko 4 godziny. W tym roku wystawa startuje o 2 godziny, mamy więc nie 4, a 6 godzin do dyspozycji, czyli prawie tyle samo co w niedzielę i już wystarczająco długo, aby warto było przyjechać nawet spoza Warszawy. A warto się wybrać, choćby po to aby zrobić rekonesans na temat tego co warto zobaczyć i czego posłuchać, i nie tracić potem czasu w sobotę. Sal w tym roku jest już ponad 160 i po prostu nie ma fizycznej możliwości, aby wszystko zobaczyć, czy wszystkiego posłuchać, nawet w trzy dni.

Być może warto więc za 45 zł kupić karnet, który kosztuje tylko 15 zł więcej niż zwykły bilet - a pozwala wchodzić na wystawę we wszystkie 3 dni. Bilety, podobnie jak rok temu, można kupić online na stronie internetowej organizatora, aby nie stać potem w kolejkach. Kolejnym ułatwieniem będzie specjalna aplikacja targowa na smartfony (aplikacja Audio Video Show dostępna jest w sklepach Google i  App Store Apple).

A warto, oj warto przyjechać do Warszawy, bo w tym roku wystawa będzie miała jubileuszową, 20. edycję!!! Co więcej, jak podaje wystawca, chociaż zeszłoroczna impreza była rekordowa, i to pod każdym względem, to w tym roku będzie jeszcze większa. Aby się o tym przekonać wystarczy przeczytać poniższe zestawienie.

Audio Video Show 2015 (wzrost w stosunku do 2014)

  • 140 wystawców (+28%),
  • ponad 450 reprezentowanych marek (+11%),
  • 179 sal konferencyjnych oraz stoisk (+52%),
  • 11 314 zwiedzających (+39%),
  • ponad 70 przedstawicieli producentów z zagranicy, piastujących stanowiska managerskie,
  • ponad 120 przedstawicieli sklepów audio-wideo z całej Polski.

W tym roku do specjalistów dołączą także dawno nie widziane, a znane korporacje, jak: JVC (projektory) czy Bang & Olufsen. Ten ostatni pokaże swoje topowe kolumny Beolab 90. Podobnie jak rok temu, będziemy mieli wydzieloną strefę słuchawkowa. To swoista „wystawa w wystawie” - w jednym miejscu zobaczyć będzie można przetestować słuchawki ponad 50 producentów, od takich za 200 zł do najdroższych modeli, wliczając w to najnowsze, kosztujące 250 tys. zł Sennheisery Orpheus HV-1.

PO TRZECIE: SEMINARIA

Tajemnice Analogu

Dla miłośników czarnej płyty nie lada gratką będzie kolejna wizyta na wystawie Wally’ego Malewicza - światowej sławy specjalisty od gramofonów analogowych ze Stanów Zjednoczonych. Pan Malewicz poprowadzi wykłady dotyczące ginącej już sztuki prawidłowego ustawiania gramofonów analogowych (Hotel Radisson Blu Sobieski, sala Wilanów III).

Piotr Metz & The Beatles

Firma Voice podczas tegorocznego Audio Video Show przygotował prawdziwą ucztę dla fanów zespołu The Beatles: odsłuchy albumu Magical Mystery Tour z taśmy analogowej. Do prezentacji wykorzystany zostanie magnetofon szpulowy Studer A807 oraz rarytas nad rarytasy - pierwsza kopia taśmy matki tego albumu (jest to kopia, z której tłoczono płyty analogowe, a więc jeszcze jeden krok bliżej wzorca) ! Niewiarygodne analogowe brzmienie sprawia, że odkrywamy ten materiał zupełnie od nowa. Dodatkowo o muzyce i samym zespole The Beatles opowie ich fan i największy znawca w Polsce, pan Piotr Metz. Przewidziano aż pięć pokazów, więc miejsca powinno starczyć dla każdego! (Stadion PGE Narodowy, Studio TV2)

Tajemnice przetworników C/A 

Rob Watts to człowiek legenda w świecie cyfrowego audio. Założyciel firm Deltec i dpa, od kilkunastu już lat związany z firmą Chord. Projektant bestsellerowych przetworników Chord Hugo i Dave. Jego konstrukcje swoim zaawansowaniem technologicznym zawsze wyprzedzały czasy, w których powstały. Podczas Audio Video Show poprowadzi wykłady na temat konstrukcji przetworników cyfrowo-analogowych. Prelekcja w języku angielskim (Stadion PGE Narodowy, Studio TV2).

ZAPRASZAMY!

Na wystawę zapraszamy wszystkich czytelników „High Fidelity”, ich znajomych, znajomych znajomych i zupełnie nieznajomych. To najlepsze miejsce, aby zobaczyć, czym żyją melomani wymagający od swoich urządzeń czegoś więcej niż tylko modulowanego szumu.

Zapraszamy wszystkich państwa do odwiedzenia tej szczególnej imprezy, jestem pewien, że się zobaczymy, choćby przelotem, na hotelowych korytarzach lub na Stadionie. Proszę podchodzić, nie bać się, choćby po to, żebym mógł państwa poznać i uścisnąć dłoń, dziękując za to, że z nami jesteście już od dwunastu lat.
DO ZOBACZENIA!!!

WOJCIECH PACUŁA
Redaktor naczelny

POST SCRIPTUM

Więcej informacji o atrakcjach znajdą państwo na naszych stronach z nowościami, np. TUTAJ. Informacje zamieszczamy na bieżąco – wystarczy wpisać w wyszukiwarce strony Audio Video Show, a będziecie mieli państwo wszystko, co warto o imprezie i jej atrakcjach wiedzieć. Jeśli chcecie zobaczyć, jak wyglądała wystawa w zeszłym roku, zapraszamy TUTAJ.

Kim jesteśmy?

Współpracujemy

Patronujemy

HIGH FIDELITY jest miesięcznikiem internetowym, ukazującym się od 1 maja 2004 roku. Poświęcony jest zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku, muzyce oraz technice nagraniowej. Wydawane są dwie wersje magazynu – POLSKA oraz ANGIELSKA, z osobną stroną poświęconą NOWOŚCIOM (→ TUTAJ).

HIGH FIDELITY należy do dużej rodziny światowych pism internetowych, współpracujących z sobą na różnych poziomach. W USA naszymi partnerami są: EnjoyTheMusic.com oraz Positive-Feedback, a w Niemczech www.hifistatement.net. Jesteśmy członkami-założycielami AIAP – Association of International Audiophile Publications, stowarzyszenia mającego promować etyczne zachowania wydawców pism audiofilskich w internecie, założonego przez dziesięć publikacji audio z całego świata, którym na sercu leżą standardy etyczne i zawodowe w naszej branży (więcej → TUTAJ).

HIGH FIDELITY jest domem Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. KTS jest nieformalną grupą spotykającą się aby posłuchać najnowszych produktów audio oraz płyt, podyskutować nad technologiami i opracowaniami. Wszystkie spotkania mają swoją wersję online (więcej → TUTAJ).

HIGH FIDELITY jest również patronem wielu wartościowych wydarzeń i aktywności, w tym wystawy AUDIO VIDEO SHOW oraz VINYL CLUB AC RECORDS. Promuje również rodzimych twórców, we wrześniu każdego roku publikując numer poświęcony wyłącznie polskim produktom. Wiele znanych polskich firm audio miało na łamach miesięcznika oficjalny debiut.
AIAP
linia hifistatement linia positive-feedback


Audio Video show


linia
Vinyl Club AC Records