pl | en

TRZY PYTANIA DO PROWADZĄCEGO :)

Szanowny Panie Wojtku !

Ośmielam się zawracał Panu głowę już któryś raz, ale mam cichą nadzieję na wyrozumiałość.

Dzięki Pańskim radom stałem się posiadaczem zestawu: Marantz 7003 (CD+wzmacniacz) oraz Dynaudio DM 2/7.
To naprawdę fajnie grający system. Niespodziewanie trafiły do mnie Eposy Epic2 od mojego brata, który kupił je pod wpływem recenzji. Eposy bardzo przypadły mi do gustu, również wizualnie. Mam sentyment do starego, rodzimego sprzętu (pisałem o tym). Jako że Marantz i Epos nie pasują do siebie, pomyślałem, że kupię Music Halla a15.2 (wyglądem rozłożył mnie na łopatki), a bratu odsprzedam Marantza.
Pan wtedy bardzo skutecznie zablokował moje zapędy (i słusznie) sugerując, że to nie ten poziom sprzętu. Ale, że mojemu bratu jak najbardziej powinien pasować (do tej pory grała u niego stara Yamaha). Brat dokonał zakupu,więc Eposy powędrowały do niego, a do mnie wróciły DM2/7. I zaczęło się!!!

Po paru dniach stwierdziłem, że czegoś brakuje. Muzyka brzmiała jakby nie tak jak trzeba (jakbym chciał oczywiście:)). Doszedłem do wniosku, że brakuje mi Eposów (pewnie teraz puka Pan palcem w czoło, ale ja nie potrafię tego wytłumaczyć).
Syn znając moje rozterki podsunął "szatański" pomysł: zmiana elektroniki! Zostawiam Eposy, Dynaudio zostaje u brata, a Marantz wędruje do mojego syna, gdzie z jego MA BR2 gra pięknie (to jego opinia). Yamaha, którą wcześniej wziął, powędruje jako rozliczenie za nową elektronikę (pozdrowienia dla mojego Pana sprzedawcy!!!).
Od listopada ubiegłego roku słucham muzyki na nowym sprzęcie. Wzmacniacz Rotel RA-06SE, odtwarzacz Arcam CD-17, no i oczywiście Epos Epic2.
Kable to Chord Odyssey2 (głośniki) oraz Chord Chameleon Silver Plus (interkonekt). Może pan się ze mnie teraz śmieje, ale ja jestem w pełni zadowolony z tej konfiguracji. Wszystkiego jest akurat (na górze nie ma piachu, na dole nie dudni, średnica delikatnie uprzywilejowana i to mi całkowicie odpowiada). Parę dni temu byli u mnie znajomi. Arcam kręcił płytę Fourplay „Let's Touch the Sky”. W pewnym momencie kolega pyta, czy nie mam gdzieś schowanego suba!:). Gdy odpaliłem płytę DM „Some Great Reward” (remaster), przypomniało mi to brzmienie (bardzo chłodna elektronika) analogu, którego słuchałem w 1985 na gramofonie Bernard. Ogólnie system jest bardzo analityczny (oczywiście w ramach tej ceny), ale kiedy trzeba, potrafi rzucić mięsem (nowa płyta Korna). To tyle wynurzeń. Mam nadzieję, że będą one chociaż troszeczkę pomocne (jeśli ukażą się na łamach) dla kogoś, kto stanie przed wyborem sprzętu.

A na koniec, aby tradycji stało się zadość, mam ogromną prośbę o radę:
1. Jakie kable (sieciowe) kupić, aby dopieścić mój system?
2. Chcę odkurzyć moje analogi, które przechowuje mój brat i mam problem z wyborem gramofonu.
Mam dwa typy: Rega RP1 lub Pro-Ject RPM 1.3 (nie chciałbym przekroczyć kwoty 1500 zł).
3. Czy jest sens zakupu wzmacniacza słuchawkowego Pro-Ject HEAD BOX II?
Wiem, że chwalił Pan wzmacniacz zaimplementowany w Rotelu (moje słuchawki to Sennheiser HD555).
Bardzo, ale to bardzo przepraszam za to przynudzanie. Bardzo liczę na odpowiedź, ponieważ jest Pan jednym (może jedynym) z autorytetów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z tzw. szarakiem jak ja.

Pozdrawiam bardzo serdecznie,
Krzysztof

Panie Piotrze!

Panie Krzyśku – przede wszystkim nie ma żadnych nerwów, ani śmiechu – nigdy nie kwestionuję wyborów czytelników, szczególnie jeśli są z nich zadowoleni. Ostatecznie o tym w tym hobby chodzi. Bardzo się cieszę, że udało się panu zestawić satysfakcjonujący system! Teraz ważne, żeby tego nie zepsuć...

Pytania:
1. Jeśli to ma być nieco ciepłe, to Supra, listwa też Supra. Jeśli trochę dokładniejsze, nie tak ciepłe, to Gigawatt – kable i listwa.
2. Właściwie wszystko jedno, obydwa są super. Jeśli miałbym jednak wybierać do tego konkretnego systemu, to skłaniałbym się do Regi, razem z wkładką.
3. Nie, chyba nie ma. To musiałby być wyraźnie lepsze urządzenie, np. Heeda. Ale na razie to chyba nie ma sensu.

Pozdrawiam
Wojciech Pacuła